Dimulakan dengan Bismillah

Dimulakan dengan Bismillah

Wednesday, September 26, 2012

Our Little Khalifah

Assalamu'alaikum Wrt,

Alhamdulillah, selepas gugur selama 2 kali (in my previous entry it was not actually false positive, it is still considered as miscarriage), dengan izinNYA bakal little khalifah berada dalam rahim saya. Dan dengan izinNYA juga, saya sudah masuk 2nd trimester. 

It was actually a tragedy for having 2 miscarriage. Disebabkan mungkin faktor lemahnya iman saya, maka, saya memakan masa yg lama utk menerima dan redha dgn apa yg jadi (walaupun mula-mula dpt tau tu saya kata saya redha), but redha, adalah bila kita betul-betul berserah segala-galanya pada Allah SWT. 

Dalam post yg lepas, kesabaran membuahkan hasil. Begitu juga dalam faktor ini, walaupun perjalanan masih jauh dan masih terlalu awal utk mengatakan apa-apa, saya sgt bersyukur kerana Allah memberi peluang utk merasakan nikmat mengandung ini walaupun alahan saya yg teruk.

Semasa 8 minggu kandungan 
13 minggu kandungan




Doa Nabi Zakaria :

رَبِّ لا تَذَرْنى فَرْداً وَأَنْتَ خيْرُ الوارِثينَ
“Ya Tuhanku janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah Waris Yang Paling Baik” (Surah Al-Anbiyaa': 89)


Doa Nabi Ibrahim :




Semoga bakal little khalifah ini akan menjadi anak yg soleh/solehah, dan menjadi ummat Rasulullah SAW yg meneruskan perjuangan baginda SAW ini, InsyaAllah. Ummi dan abi kena menjadi contoh yg baiklah ye ^_^



10 DzulQaida 1433 H

Rabu, 26 September 2012

No comments: